MotoRmania nr 6 2014, MOTOCYKLE, MotoRmania
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->IB M ŁEM SAR ZERLEY YFA”Miesięcznik motocyklowyCena: 8,90 zł (w tym 8% VAT)Czerwiec 2014 - Nr 6 (54)www.motormania.com.plJAZ ABCRUISERYMOTOCROSS“TOBOCZY H-D STREET GLIDETO MASZYNAZ NAJGORSZEGO SNU?DOPADAMY WYCZYNOWEGOKTM SX-F 250,ZA 60 TYS. Z .PREMIERAZABIERAMY NOWDAYTON675NATOR POZNATEST PREMIEROWYDO CZEGONADAJE SIHONDANC750S?NC750S?RIDE the LIGHTNINGAPRILIATUONOV4 R.Power and control in one strike.Ze sportowym DNA wywodzącym się wprost z toru wyścigowego, na którym Aprilia królujew Mistrzostwach Świata Superbike, czeka na Ciebie niesamowita Tuono V4 R. To jedyny naked bikez silnikiem V4 o kącie nachylenia cylindrów wynoszącym 64 stopnie. Elektroniczny pakiet APRCdaje Ci możliwości jakimi dysponują jedynie najlepsze maszyny wyścigowe. Nowa Aprilia Tuono V4 Rpokonuje wszystko, nawet prawa natury.aprilia.comDealerzy:MotoItaliaAriesMoto44.plMotoSportWarszawa, ul. Puławska 579Szczecin, ul. Gdańska 22 APoznań, ul. Dąbrowskiego 181Gliwice, ul. Knurowska 2tel. 696 490 501tel. 603 077 416tel. 601 415 195tel. 604 903 800Dokument wyłącznie na u ytek osoby: Grzegorz Glinicki grzegorz_g@post.pl. (data wygenerowania: 2014-06-04 15:52)Kopiowanie lub rozpowszechnianie dokumentu lub jego fragmentów bez zgody wydawcy zabronione.The Ad Store ItaliaDEREDACTORE3le mamy w Polsce szkół kształcących mechaników motocyklowych?W tym pięknym kraju nad Wisłą, w którym kocha się jednośladyi jeździ ich blisko milion na pewno jest jakaś "motocyklówka"… Otóż,nie. Nie ma żadnej. To skąd serwisy biorą wykwalifikowanych mechani-ków? Znikąd. Mogą ich sobie wyczarować, albo wmówić sobie i swoimklientom, że takich mają. Naturalnie znajdują się wyjątki, ale to, że AnnaGrodzka jest w sejmie nie czyni z nas przecież nacji transseksualistów.Ten prosty, ale jakże przerażający fakt, powinien nam uświadomićgdzie jesteśmy jeżeli chodzio motocyklową kulturę mo-BRYTYJSKIE ŻARCIEtoryzacyjną. Jeżeli importerMA POZIOMna swoją imprezę, która mapomóc w promocji marki,ATRAKCYJNOŚCIdostarcza brudne testowePUSZKI Z JEDZENIEMmaszyny, rozregulowane,DLA KOTÓW.i nie sprawdza nawet ciśnie-nia w oponach to trzebasobie zdać sprawę z tego, że jesteśmy jak neandertalczycy, którzyzapisali się do udziału w koncercie chopinowskim. Udział w rundziepucharu R6 odbywającym się podczas Mistrzostw Niemiec (obszernymateriał znajdziecie na str. 66) uświadomił mi, że od podstawowychstandardów dzieli nas przepaść, która nie wynika wyłącznie z przyczynekonomicznych. Niestety, nie mamy dobrych wzorców, ponieważ niezostały u nas wypracowane. Mieliśmy takie szanse. 1 stycznia 1929roku w Opalenicy pod Poznaniem powstała pierwsza polska fabrykamotocykli. Nie stworzyło jej dwóch domorosłychmechaników, którzy wymyślili sobie, że terazprzyczepią do silnika koło i zrobią motocykl. Zaprojekt był odpowiedzialny inżynier Zakrzew-ski - reemigrant ze Stanów Zjednoczonych, gdziezdobył 20 letnie doświadczenie w konstruowaniumotocykli. Maszyna budowana w Opalenicy nazywałasię "Lech", miała 500 ccm i rozwijała 5 KM. Przypominałaówczesne Harleye, ale Zakrzewski samodzielniestworzył oryginalny, trapezowy widelec.W tamtych czasach było to innowacyjnerozwiązanie, które mogło powstaćtylko dzięki dobremu przygotowaniutechnicznemu. Niestety motocykloweklocki motoryzacyjne zostały u nas po-rozrzucane i zniszczone. Do dzisiaj niemożemy ich pozbierać. Brakuje namZakrzewskich - reemigrantów, którzywracając do kraju pomogą wpro-wadzić odpowiednie wzorcei stworzyć odpowiedniestandardy. Jest skąd czerpać.Z całą pewnością dziesiątki Po-laków pracuje dzisiaj w dobrych serwisachmotocyklowych w Wielkiej Brytanii. Dilerzymotocykli, właśnie tam powinni szukać kandy-GDZIE S ZAKRZEWSCY?Idatów na mechaników w polskich serwisach. Nie każdy będzie chciałwrócić do polskich realiów płatniczych, ale wielu się skusi bo brytyjskieżarcie ma poziom atrakcyjności puszki z jedzeniem dla kotów. A tego nadłuższą metę nie zrekompensuje żadna pensja… Miałem przyjemnośćtestowania motocykli dla magazynu "Fast Bikes" przez trzy lata i uwierz-cie mi, wiem coś o tym. Jeżeli jesteś młodym człowiekiem i chceszosiągnąć coś w branży motocyklowej to wybierz się tam, gdzie pracującmożesz nauczyć się rzeczy jakich polski rynek nie mógł wypracować.Zdobądź fach, wróć za kilka lat i zmień naszą rzeczywistość. Ostatecz-nie można spróbować podjąć się agitacji i wpływać na szkoły szkolącemechaników samochodowych, aby rozszerzały swój profil. Problemjednak będą stanowić nauczyciele - tych trzeba ściągnąć z zagranicy,a to wiąże się z kosztami, których czesne mogłoby nie udźwignąć. Całanadzieja w Zakrzewskich. Zachęcajcie ich do powrotów. Macie z nimikontakt poprzez portale społecznościowe. Przekonajcie ich, że dobrymechanik, dobry, rzetelny sprzedawca motocykli zarobi tutaj tyle cow UK… Powinni otwierać swoje własne działalności i zmieniać ten kraj.Niech importują używane 125. - wraz ze zmianą przepisów będą sięsprzedawać jak ciepłe bułki. Będą się też psuć. Łapcie Zakrzewskich zarękaw i ściągajcie do domu, bo inaczej będziemy się tak jeszcze męczyćprzez wiele lat.© Wszystkie prawa zastrze one.Miesi cznik. ISSN 1509-5282, Indeks: 258954Motor-Media Sp. z o.o., skr. poczt.12, 02-796 Warszawa 138.„Pejser”,listy@motormania.com.plAndrzej Drzymulski, Gienek nie ko, Rafa Pasierbek, Artur Puzio,Jakub Walasek, Micha „Mick” Fia kowski, Anna Dobosz,Eliasz Davidson, Piotr J drzejak.SPECIAL GUEST STAR:Przemek Saleta, Radek Polak.FOTOSERWIS:Dariusz Felis-Obrycki - Torres Art.OPRACOWANIE GRAFICZNE:Idea Point - Mariusz Marlikowski.MARKETING:Magda Surowiec - marketing@motormania.com.plREKLAMA:Anna Jastrz bska - anna.jastrzebska@motormania.com.plPRENUMERATA:bok@edipresse.plMotoRmani mo na kupi w sieci Kolporter, Ruch, Inmedio i Relay, Auchan, Piotr i Pawe , Carrefour, Tesco,Franpress, Garmond, EMPIK oraz na stacjach Shell, BP, Statoil, Lotos, Orlen i Lukoil.Dokument wyłącznie na u ytek osoby: Grzegorz Glinicki grzegorz_g@post.pl. (data wygenerowania: 2014-06-04 15:52)Kopiowanie lub rozpowszechnianie dokumentu lub jego fragmentów bez zgody wydawcy zabronione.WYDAWCA:REDAKTOR NACZELNY:REDAKCJA:Na ok adce:TRIUMPH DAYTONA 675Kolejny numerw sprzeda yod 1 lipca 2014 r.TESTY MOTOCYKLI26BRITISH MEATGdy Triumph pokazał pierwszą Daytonę 675 światek testerówoszalał. Motocykl w praktycznie niezmienionej postaci wygrywałwszystkie testy porównawcze przez lata. Czy nowy model maszansę na powtórzenie sukcesu poprzednika? Pejser sprawdził to natorze w Poznaniu.spis treściKilka słów od Ojca ProwadzącegoJak napiszecie, to odpowiemyPorcja produktów, które zainteresują MotormaniakaNewsy z motocyklowego światka.NUMER 6CZERWIEC 2014WSTĘP....................................................3MAILE CZYTELNIKÓW.............................8CO POWIE RYNEK?...............................12WIADOMOŚCI......................................18BRITISH MEAT......................................26Triumph Daytona 67534MOTOCYKL Z Y!Niewiele jest tak demonicznych maszyn jak Nowy Harley-Davidson Street Glide. Motocykl wygląda jak rydwan szatanai tym razem będzie w stanie bronić swojego „imidżu” nadrodze. Sprawdźcie czym zaskoczył nas zmodyfikowany modelna rok 2014.42PONAD NORM48DO CZEGO SCzy nowy skuter od Yamahy wychodzi poza przyjęte normy, dlaskuterów??Czy nowa Honda jest użyteczna do bólu, czy też możebezużyteczna?U Y NC750S?56KTM A’LA FACTORYSprawdzamy jak jeździ mocno doinwestowany KTM 250 SX-FBRITISH MEAT26DZLAMOTOCYKL ZŁY....................................34Harley-Davidson Street GlidePONAD NORMĄ?..................................42Yamaha X-max 400Testujemy na torze nową Daytonę 675!DO CZEGO SŁUŻY NC750S?.................48Honda NC750SFELIETONY74MAT FR76DZIAStaramy się zrozumiećpolskich kowbojów.A’LA FACTORY......................................56KTM SX-F 250R6 CUP……….…...………....................66Relacja z pucharu Yamahy w NiemczechCzy jazda motocyklem z kat. Bbędzie legalna?PRAWNYGLOBALTECH RACING.........................72Jak mija sezon w polskim teamie?Czy aby na pewno motocykle sąszybsze od aut?78CO JEST SZYBSZE?80WARSZTATFRĘDZLE................................................74Polscy kowbojePRAWNY.............................................76Porcja porad prawnychJak dbać o nasz napęd?TROCHĘ TECHNIKI................................78I się nie zgubiszWARSZTAT........................................8034MOTOCYKL ZŁY!Nowy H-D Street Glide.48DO CZEGO SŁUŻY NC750SSprawdzamy jak jeździ motocyklo-skuter.90 MOTOGPW cieniu rodaków.Kącik małego majsterkowiczaADAM TOMICZEK................................84Całkiem obiecujący małolat.STUNTER 13...........................................85Życie Rafała PasierbkaSIMPSON............................................88Nowy sprzęt SimpsonaMOTOGP.............................................90Aleix EspargaroGIRLS GUIDE........................................98Felieton od Pani do Pań56KTM A’LA FACTORYNa punkcie tego motocykla można oszaleć.42PONAD NORMĄ?Yamaha X-max 400.66PUCHAR R6Relacja z pierwszej rundy zmagań.Dokument wyłącznie na u ytek osoby: Grzegorz Glinicki grzegorz_g@post.pl. (data wygenerowania: 2014-06-04 15:52)Kopiowanie lub rozpowszechnianie dokumentu lub jego fragmentów bez zgody wydawcy zabronione.MotoRmania - uwielbienie kształtu.Dokument wyłącznie na u ytek osoby: Grzegorz Glinicki grzegorz_g@post.pl. (data wygenerowania: 2014-06-04 15:52)Kopiowanie lub rozpowszechnianie dokumentu lub jego fragmentów bez zgody wydawcy zabronione.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]