Moduł 1. Prezentacja slajdów dla kl. IV-VI szkoły podstawowej, OPERON pomoce, ja czytam
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Prawdziwa dyskusja ma swoje prawa.Czy musimy uczyć się rozmawiać?Czy musimy uczyć się rozmawiać?Kadr 1.Czy musimy uczyć się rozmawiać?Wnioski dotyczące dyskusji, wynikające z rozmowyo kadrze 1.:• rozmówcy słuchają się nawzajem,• jedna osoba mówi, reszta słucha,• każdy z rozmówców ma możliwość wypowiedzenia się,• uczestnicy rozmowy zachowują się spokojnie i swobodnie –a sytuacja nie zmusza ich do stosowania oficjalnych form,np. stosownego siedzenia, warto jednak podkreślić, żezezwala na to nauczyciel, który może nie przywiązuje wagido utartych form, a może po prostu wymusiła to na nimsytuacja.Czy musimy uczyć się rozmawiać?Kadr 2.Czy musimy uczyć się rozmawiać?Wnioski dotyczące dyskusji, wynikające z rozmowyo kadrze 2.:• nie wywierajmy presji na innych uczestnikach rozmowy(nie zmuszajmy ich do zmiany zdania),• nie dopuszczajmy do sytuacji, w których nie moglibyśmy sięporozumieć, grzecznie wyrażamy sprzeciw,• w rozmowie używajmy tylko argumentów słownych –dyskusja to rozgrywka na słowa,• panujmy nad emocjami, nie obrażajmy się na nikogo,• uwzględniajmy zdanie rozmówców,• bądźmy wobec siebie życzliwi.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]