Moliwoci edukacyjne dzieci z niepenosprawnoci intelektualn, STUDIA -PRYWATNE, Studia - wykłady - Dorota, telefon
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->CEL OPRACOWANIANiniejsze opracowanie przedstawia możliwości edukacyjne, jakie są obecniedostępne dla dzieci mających problem z funkcjonowaniem poznawczym.Dzieci te, powszechnie określane mianem dzieci niepełnosprawnychintelektualnie, posiadają wszelkie prawa do uczestniczenia w edukacji, tak jak ichpełnosprawni rówieśnicy. Stwarzane są dla nich odpowiednie oddziały klasowe wszkołach publicznych i prywatnych, jak również odpowiednie ośrodki, w którychmogą uczestniczyć w edukacji. „Odpowiednie” oznacza, że w tych miejscachstwarza się sprzyjające warunki, tak by dziecko mogło owocnie spędzać czas, aproces edukacyjny mógł przynosić maksymalnie efekty.Przykładem klas są znane powszechnie klasy integracyjne w szkołachpodstawowych. Przykładem ośrodków jest Niepubliczny Dzienny OśrodekRewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Barlinku, potocznie nazywany przezmieszkańców Barlinka „Bratkiem”.WIEK 0 – 3 LATA (AŻ DO 7 ROKU ŻYCIA)WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU (WWR)Pod hasłem WWR rozumiemy zajęcia wspomagające rozwój dziecka, począwszy odnajwcześniejszych miesięcy, w sytuacji, gdy u dziecka zaobserwowano różnego rodzajuzaburzenia rozwoju, w tym zaburzenia rozwoju intelektualnego.Niemal wszelkie zaburzenia rozwoju dziecka, jak np. zespół Aspergera, zespół Downa,zaburzenia słuchu, wzroku, mózgowe porażenie dziecięce, i inne zaburzenia o charakterzemedycznym, mogą skutkować niepełnosprawnością intelektualną, o ile nie podejmie się jaknajszybciej wszelkich kroków w celu wspomagania rozwoju.Kiedy rozpocząć zajęciawspomagające rozwój dziecka?Jak najszybciej od momentuzaobserwowania nieprawidłowości wrozwoju dziecka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]