montaz elementow, warsztatowe, hella porady, Materialy Klima, Informacje Techniczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
1
© Hella KG Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
Wskazówki odnośnie montażu i demontażu 1-2
Wskazówki odnośnie montażu i demontażu
Przed demontażem lub montażem części zamiennej w
układzie klimatyzacji należy sprawdzić czy przyłącza,
umocowania i inne istotne dla montażu cechy są identyczne.
Przy wymianie podzespołów używać zawsze nowych,
odpowiednich dla czynnika chłodniczego pierścieni
samouszczelniających typu O-ring.
Olej sprężarkowy ma silne działanie higroskopijne, dlatego
należy utrzymywać instalację możliwie zamkniętą, wzgl. olej
napełniać na krótko przed zamknięciem obiegu czynnika
chłodniczego. Nie dotyczy oleju uniwersalnego PAO 68.
Przed montażem, pierścienie samouszczelniające O-ring i
uszczelki nasmarować olejem czynnika chłodniczego lub
specjalnym smarem, aby ułatwić montaż. Nie można używać
przy tym jakichkolwiek innych smarów lub silikonu w sprayu,
ponieważ zanieczyściłoby to natychmiast nowy czynnik
chłodniczy.
Przy każdym otwarciu obiegu czynnika chłodniczego należy
wymienić osuszacz z powodu jego mocnego higroskopijnego
oddziaływania. Jeśli osuszacz lub akumulator nie jest
wymieniany regularnie, może się zdarzyć, że ulegną
rozkładowi poduszki filtracyjne, a cząsteczki silikatu rozejdą
się po całej instalacji powodując zatkanie skraplacza,
parownika lub zatarcie sprężarki.
Przyłącza instalacji nie powinny być nigdy otwarte przez
dłuższy czas i należy je natychmiast zamykać kołpakami lub
zatyczkami. W innym przypadku do systemu dostanie się
wraz z powietrzem wilgoć.
Aby nie uszkodzić przewodów przyłączeniowych używać
zawsze do ich odkręcania lub mocowania dobrze
dopasowanych dwóch kluczy.
Układać węże i przewody tak, aby uniemożliwić uszkodzenia
spowodowane przez krawędzie pojazdu lub inne ruchome
elementy.
2
© Hella KG Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
Wskazówki odnośnie montażu i demontażu 2-2
Przy wymianie elementu kontrolować prawidłową ilość oleju
w układzie. W razie potrzeby dopełnić lub spuścić olej.
Przed ponownym napełnieniem instalacji należy sprawdzić
szczelność układu (manometr próżniowy). Na koniec należy
odpowiednio opróżnić układ i zapewnić usunięcie wilgoci z
systemu.
Po napełnieniu skontrolować niezawodność funkcjonowania i
szczelność (elektroniczny wykrywacz nieszczelności).
Po zabezpieczeniu przyłączy serwisowych kołpakami
ochronnymi oznaczyć termin przeglądu, używając
umieszczonej w widocznym miejscu wokół silnika nalepki z
wpisem serwisowym.
Wskazówki odnośnie montażu sprężarek klimatyzacji
Upewnić się, czy wszystkie cząsteczki brudu lub uszkodzone
elementy zostały usunięte z obiegu czynnika chłodniczego,
jeśli nie, należy oczyścić układ przez przepłukanie.
Sprawdzić, czy zastosowana ilość oleju jest prawidłowa.
Przed uruchomieniem sprężarki napełnić ją wymaganą w
danym wypadku ilością oleju.
Przed zamontowaniem obrócić kilkakrotnie ręcznie
sprężarkę.
Wymienić osuszacz-filtr lub akumulator.
Sprawdzić czy zawór rozprężny nie jest uszkodzony.
Po zgodnym z zaleceniami opróżnianiu można ponownie
napełnić obieg używając czynnika chłodniczego R134a.
Sprężarkę należy uruchomić poprzez kilkakrotne krótkie
włączenie i wyłączenie klimatyzacji na jałowym biegu.
Wszystkie przedstawione na zdjęciach produkty i wiele innych
znajdują się w katalogu części zamiennych klimatyzacji
Hella.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]