Modulacja enharmoniczna - Natalia Sopata, Ebooki i dok
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MODULACJA ENHARMONICZNA
Ʊ najsilniejszy typ modulacji
Ʊ wykorzystuje enharmonicznĨ zamianĭ przynajmniej jednego skÿadnika
akordu
Ʊ droga:
ŗ
ustawiamy na odpowiednim skÿadniku funkcji tonacji
docelowej
Ʊ
Czterodŋwiĭk zmniejszony, interpretowany jako:
-
D
9
1
:
ustawienie:
na 9 D
przejŁcie w basie o 2> w dÿ (opŋnienie 2>-1)
ostatni pion: D7
D
1
ŗ
D
7
ŗ
T
VI
S
6
D .
+
. T
9 2>-1
ewentualnie: ustawienie na 5 lub 7 D
9
rozwiĨzanie gÿosu basowego ruchem sekundowym na 3T
ostatni pion: T z podwojonĨ 3
3
D
1
ŗ
T
ŗ
S
6
D .
+
. T
5,7 3
-
S
alterowana:
w dur:
S
1<
w moll:
+
S
1<
ustawienie:
na 1 S (ewent. 3 S)
przejŁcie w basie o 2 na 1 D
ostatni pion: D
S
1<
ŗ
D .
+
. T
ustalamy akord âwyjŁciowyÒ z tonacji
ŗ
okreŁlamy jego funkcjĭ w tonacji docelowej
ŗ
ɗ
S
7
VII
(
ɗ
S
6
)
:
ustawienie:
na 1 lub 3S
przejŁcie w basie o 2 na 1 D
ostatni pion: D
ɗ
S
7
VII
ŗ
D .
+
. T
-
potrjne opŋnienie
D
7
3, 5 i 7 akordu:
(w uōyciu tylko jako akord wejŁciowy!)
ustawienie:
na 1 D
przejŁcie w 3 grnych gÿosach o 2> w grĭ (uwaga na 5 rwnolegÿe!)
ostatni pion: D
7
D
7
ŗ
T
VI
S
6
D .+. T
-
[ Pobierz całość w formacie PDF ]