Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi - Joanna Pasek, PDF, Ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całościlub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanieksiążki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszeniepraw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymibądź towarowymi ich właścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawartew tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnejodpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualnenaruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELIONnie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłez wykorzystania informacji zawartych w książce.Redaktor prowadzący: Ewelina BurskaProjekt okładki: Maciej PasekDodatkowe materiały do książki można znaleźć pod adresem:ftp://ftp.helion.pl/przyklady/mown3d.zipWydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail:helion@helion.plWWW:(księgarnia internetowa, katalog książek)Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.ISBN: 978-83-246-7830-3Copyright © Helion 2011Printed in Poland.•Poleć książkę na Facebook.com•Kup w wersji papierowej•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to!»Nasza społecznośćSpis treściRozdział 1. Przygotowanie narzędzi ................................................................... 7Pobieranie plików ..............................................................................................................................7Instalacja i konfiguracja ..................................................................................................................10Pierwszy rzut oka .............................................................................................................................10Rozdział 2. Rysowanie rzutu ............................................................................15Nawigacja .........................................................................................................................................16Podpowiedzi .....................................................................................................................................20Tworzenie linii o zadanej długości ...............................................................................................22Podawanie współrzędnych punktu końcowego linii .....................................................................23Rysowanie według linii pomocniczych ........................................................................................24Precyzyjne tworzenie prostokątów ...............................................................................................26Dodawanie obrysu ...........................................................................................................................29Dokładne przemieszczanie .............................................................................................................31Łuki i koła .........................................................................................................................................32Wieloboki .........................................................................................................................................33Warto zapamiętać ............................................................................................................................34Rozdział 3.Ściany.......................................................................................... 35Wytłaczanie prostoliniowe .............................................................................................................35Wytłaczanie otworów .....................................................................................................................36Wytłaczanie wzdłuż dowolnej ścieżki ..........................................................................................40Bryły obrotowe ................................................................................................................................43Warto zapamiętać ............................................................................................................................44Rozdział 4. Okna i drzwi ................................................................................. 45Okno. Tworzenie komponentu .....................................................................................................45Okno. Edycja komponentu i przypisywanie materiałów ...........................................................47Okna Materials i Components ......................................................................................................51Wstawianie okien. Precyzyjne obracanie obiektów ....................................................................54Drzwi. Zagnieżdżanie grup i komponentów ...............................................................................56Drzwi. Kopiowanie i modyfikowanie komponentów ................................................................59Skalowanie obiektów ......................................................................................................................624Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędziKomponenty z opcją Cut opening ................................................................................................65Komponenty dynamiczne ..............................................................................................................67Warto zapamiętać ............................................................................................................................71Rozdział 5. Materiały ..................................................................................... 73Podział powierzchni podłogi. Narzędzie Protractor ..................................................................74Własne tekstury ...............................................................................................................................78Zapisywanie i porządkowanie kolekcji materiałów ....................................................................80Edycja materiałów ...........................................................................................................................82Obracanie tekstury ..........................................................................................................................85Narzędzie Paint Bucket (1) ............................................................................................................89Narzędzie Paint Bucket (2). Ukrywanie i wyświetlanie obiektów ............................................91Teksturowanie odnośników do komponentów ..........................................................................93Warto zapamiętać ............................................................................................................................97Rozdział 6. Wyposażenie wnętrza ................................................................... 99Warstwy ..........................................................................................................................................100Blokowanie obiektów ....................................................................................................................103Rzuty ...............................................................................................................................................104Przekroje .........................................................................................................................................108Kuchnia. Operacje Boole’a ...........................................................................................................113Kuchnia. Odbicia lustrzane ..........................................................................................................119Rysowanie we własnym układzie współrzędnych (Axes) ........................................................123Wygładzanie ...................................................................................................................................129Importowanie do pliku i komponenty dynamiczne .................................................................133Zasłony ............................................................................................................................................134Warto zapamiętać ..........................................................................................................................137Rozdział 7. Oświetlenie i prezentacja ...............................................................139Źródła światła .................................................................................................................................139Tworzenie szeregu obiektów .......................................................................................................142Mgła .................................................................................................................................................146Gotowe lampy ................................................................................................................................148Sufit .................................................................................................................................................150Style .................................................................................................................................................153Cienie ..............................................................................................................................................158Spacer kamerą ................................................................................................................................163Wymiary i opisy .............................................................................................................................169Znak wodny ....................................................................................................................................175Eksportowanie prezentacji ...........................................................................................................178Warto zapamiętać ..........................................................................................................................181Spis treści5Rozdział 8. Materiały i wstępny rendering ........................................................183Przygotowanie modelu do eksportu ...........................................................................................183Eksport modelu do pliku XML ....................................................................................................186Kerkythea. Kamery, światła i obiekty geometryczne ................................................................189Pierwszy rendering i dobieranie jasności świateł ......................................................................195Emitery światła ..............................................................................................................................199Korzystanie z gotowych materiałów ...........................................................................................202Poprawianie skali tekstury ...........................................................................................................205Importowanie wybranych obiektów ...........................................................................................208Tworzenie materiału teksturowanego ........................................................................................211Materiały emitujące światło .........................................................................................................217Lustra ..............................................................................................................................................218Szkło ................................................................................................................................................220Tło sceny i oświetlenie dzienne ...................................................................................................222Warto zapamiętać ..........................................................................................................................229Rozdział 9. Rendering animacji ........................................................................231Przygotowanie animacji i oświetlenia ........................................................................................231Tworzenie własnej biblioteki materiałów ..................................................................................233Import materiałów KT ..................................................................................................................236Eksportowanie animacji ...............................................................................................................240Skorowidz ................................................................................................... 245
[ Pobierz całość w formacie PDF ]