Moderacyjne i synergiczne kształtowanie dorosłości, 40
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Rozprawa znakomicie łączy tę myśl i praktykę współczesnej humanistyki,
która wyrasta na podłożu andragogiki, pedagogiki religii, jak i teologii.
Odwołanie się przez Autorkę do fenomenu synergii jest tego najlepszym
dowodem, gdyż stanowi ono jedno z podstawowych pojęć w pedagogice i
psychologii humanistycznej. Kształcenie korespondencyjne, które w
analizowanym przypadku dotyczy Korespondencyjnego Kursu Biblijnego,
należy bowiem do tych form edukacji dorosłych, które - jak mogłoby się
wydawać - nie powinno sprzyjać formacji duchowej. Dzięki
przeprowadzonym badaniom otrzymujemy wiarygodną odpowiedź, gdyż
wynikającą z autentycznego zainteresowania tak uczestników KKB, jak i
samej badaczki, nie tylko na tę wątpliwość, ale także na pytanie, czy i w
jakim zakresie osobom zanurzonym w ponowoczesny świat potrzebna
jest wiedza religijna i jak mogli ją już w nim spożytkować? Z recenzji
wydawniczej prof. dr hab. Bogusława Śliwerskiego. Przyglądając się
moderacyjnemu i synergicznemu kształtowaniu ludzkiej dorosłości, nasza
Autorka buduje zatem modele realizacji zadań dorosłości z udziałem
wiedzy religijnej. Modele te mają być swego rodzaju ilustracją
pozwalającą uwzględnić zróżnicowane rodzaje oddziaływań. Etykietując
modele, korzysta z interesujących metafor. Są one interesującą własną
propozycją Autorki Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Andrzeja
Potockiego OP
Niniejsza publikacja zawiera jedynie fragment
NIE BĄDŹ PIRATEM!
Zdobądź pełną wersję
[ Pobierz całość w formacie PDF ]