Model ksztalcenia uczniow ze SPE, LIDER (od Tylewskiej-Nowak)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
PODNIESIENIE EFEKTYWNO
ĺ
CI KSZTAŁCENIA
UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI
EDUKACYJNYMI
Priorytet III Wysoka jako
Ļę
systemu o
Ļ
wiaty
Działanie 3.3 Poprawa jako
Ļ
ci kształcenia
Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja tre
Ļ
ci i metod kształcenia – projekty systemowe
Akademia Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej
Dr hab., prof. APS Joanna Gþodkowska
Instytut Pedagogiki Specjalnej
Akademia Pedagogiki Specjalnej
Akademia Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej
Model kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi w aktualnym systemie o
Ļ
wiaty-
ró
Ň
nice nie mog
Ģ
dzieli
ę
Projekt współfinansowany ze
Ļ
rodków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Specjalne potrzeby
edukacyjne (SPE)
Kształcenie uczniów ze SPE-
jedno
Ļę
w zró
Ň
nicowaniu
edukacyjnym
Specjalne
oddziaływanie
pedagogiczne
Ucze
ı
ze SPE - jego
miejsce w systemie
edukacji
Ucze
ı
ze SPE
w szkole
ogólnodost
ħ
pnej
OBSZARY
Mechanizmy
uczenia si
ħ
a specjalne
ANALIZ
ANALIZ
ogólnodost
ħ
pnej
ANALIZ
uczenia si
ħ
a specjalne
potrzeby edukacyjne
Nauczanie
diagnostyczne
Sytuacje ryzyka dla
ucznia ze SPE
Model systemu
kształcenia uczniów ze SPE
Wł
Ģ
czanie
Wł
Ģ
czanie edukacyjne
Edukacja wł
Ģ
czaj
Ģ
ca
Pedagog specjalny-
nowy zawód
czanie
edukacyjne
s
s
odnosz
Ģ
si
ħ
do uczniów z zaburzeniami
i odchyleniami rozwojowymi
o zró
Ň
nicowanej etiologii, którzy
wymagaj
Ģ
zastosowania specjalnej
odnosz
Ģ
si
ħ
do uczniów w normie
intelektualnej, którzy maj
Ģ
trudno
Ļ
ci
w przyswajaniu tre
Ļ
ci dydaktycznych,
wynikaj
Ģ
ce ze specyfiki ich
wymagaj
Ģ
zastosowania specjalnej
organizacji procesu edukacyjnego.
Grupa ta obejmuje uczniów niewidomych,
słabowidz
Ģ
cych, niesłysz
Ģ
cych,
słabosłysz
Ģ
cych, z chorobami
przewlekłymi, z zaburzeniami
psychicznymi, z niepełnosprawno
Ļ
ci
Ģ
ruchow
Ģ
, z autyzmem, z upo
Ļ
ledzeniem
umysłowym, uczniów niedostosowanych
społecznie, a tak
Ň
e uczniów zagro
Ň
onych
niedostosowaniem społecznym,
uzale
Ň
nieniem lub z zaburzeniami
zachowania.
wynikaj
Ģ
ce ze specyfiki ich
funkcjonowania poznawczo-
percepcyjnego (dysleksja, dysgrafia,
dysortografia, dyskalkulia).
UCZNIOWE
ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI
EDUKACYJNYMI
TO GRUPA
NIEZWYKLE ZRÓ
ņ
NICOWANA
[ Pobierz całość w formacie PDF ]