MozgUZ Temat1, fizjo, neurologia

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Mózg, umysł i zachowanie
TematI
Syllabus
Wprowadzenie do neuropsychologii
Syllabus
Profesor:
Simone Dalla Bella
Pokój: 209
E-mail
:
sdallabella@vizja. pl
1
Syllabus
Cele i założenia przedmiotu:
Zapoznanie studentów z teoriami i metodami badawczymi
stosowanymi w neuropsychologii poznawczej i neuronauce
Zapoznanie studentów z wynikami badań w różnych dziedzinach
neuropsychologii poznawczej takich jak np.: percepcja wzrokowa,
słuchowa, pamięć
Pomoc studentom w rozwinięciu
krytycznego podejścia
do wyników
uzyskiwanych w neuropsychologii poznawczej, neuronauce
Syllabus
Założenia dydaktyczne:
Pierwsze wykłady: historyczne i metodologiczne podstawy
neuropsychologii/ neuronauki
Kolejne wykłady: główne kierunki badań w neuropsychologii
poznawczej
Przed każdym wykładem
: czytanie materiałów w celu zadawania pytań
i aktywnego uczestnictwa w wykładach
Ostatnie wykłady: nowe zagadnienia w neuropsychologii poznawczej
(np. percepcja czasu) i nowe kierunki badań
2
Syllabus
Materiały
Literatura podstawowa:
A) Martin, N. (2001).
Neuropsychologia
. Warszawa: PWN.
B) Walsh, K. (1998).
Neuropsychologia kliniczna
. Warszawa:
PWN.
Slajdy dostępne w formacie PDF w extranecie
Syllabus
Egzamin
Egzamin pisemny: test jednokrotnego wyboru
Wiedza zawarta w wszystkich zadanych materiałach wymagana jest na
egzaminie
3
Syllabus
Tematy wykładów
:
Temat 1
Syllabus / wprowadzenie do Neuropsychologii
A(rozdział 1), B(1)
Temat 2
Teoretyczne podstawy neuropsychologii poznawczej
A(2)
Temat 3
Metody stosowane w neuropsychologii poznawczej
A(3)
Temat 4
Percepcja wzrokowa (przedmioty i twarze)
B(7), A(7)
Syllabus
Temat 5
Zaburzenia pamięci
A(5)
Temat 6
Percepcja i produkcja mowy
B(9)
Temat 7
Zaburzenia rozwojowe percepcja i produkcja mowy
Temat 8
Rozpoznawanie dźwięków i percepcja słuchowa
Temat 9
Percepcja i rozpoznawanie muzyki
4
Syllabus
Temat 10
Percepcja i produkcja czasu
Egzamin końcowy
Wprowadzenie do neuropsychologii: mózg
czy serce?
Podstawy historyczne
Hipokrates
(ok. 425 p.n.e):
mózg
– źródło funkcji intelektualnych
(cefalocentryzm)
Powszechnie znany powinien być fakt, że źródłem naszej przyjemności,
wesołości, śmiechu, radości jak równieżżalu, bólu, niepokoju i łez jest nic
innego jak mózg
(from Gross, 1998)
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kazimierz.htw.pl