Monitorowanie realizacji podstawy programowej na poszczegolnych etapach edukacyjnych e 55wt, e
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Lucyna GromiecMonitorowanie realizacjipodstawy programowejna poszczególnych etapachedukacyjnychprzedszkole, szkoła podstawowa,gimnazjum, liceum, technikum,zasadnicza szkoła zawodowaPROFESJONALNE PUBLIKACJE DLA SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCHMonitorowanierealizacji podstawyprogramowejna poszczególnychetapach edukacyjnychprzedszkole,szkoła podstawowa, gimnazjum,szkoła ponadgimnazjalna:liceum, technikum,zasadnicza szkoła zawodowaKup książkęAutor:Lucyna Gromiec,konsultant w Pracowni Doskonalenia Kadry Kierowniczej Oświatyi Doradztwa Metodycznego Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieliw Kielcach; prowadzi szkolenia dla kierowniczej kadry oświatowej, rad pedagogicznych,nauczycieli oraz wychowawców, dyrektor szkołyRedaktor prowadzący grupy czasopism oświataAgnieszka RumikMenedżer produktu:Paulina KrzyżanowskaKierownik marketingu i sprzedaży:Julita Lewandowska-TomasiukZdjęcie na okładce:fotolia.plProjekt graficzny okładki:Piotr FedorczykKorekta:ZespółKoordynator produkcji:Magdalena HutaDruk:MillerSkład i łamanie:Dariusz ZiachISBN 978-83-269-4113-9Copyright by Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o.Warszawa 2015Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o.ul. Łotewska 9a, 03-918 Warszawa,tel. 22 518 29 29, faks 22 617 60 10, e-mail: cok@wip.plNIP: 526-19-92-256, KRS: 0000098264 – Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie,XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,Wysokość kapitału zakładowego 200.000 zł.Publikacja „Monitorowanierealizacji podstawy programowej na poszczególnych etapach edukacyj-nych” została przygotowana z zachowaniem najwyższej staranności i wykorzystaniem wysokich kwalifi-kacji, wiedzy oraz doświadczenia jej twórców. Zaproponowane w niej wskazówki, porady i interpretacjedotyczą sytuacji typowych. Ich zastosowanie w konkretnym przypadku może wymagać dodatkowych, pogłę-bionych konsultacji. Opublikowane rozwiązania nie mogą być traktowane jako oficjalne stanowisko orga-nów i urzędów państwowych. W związku z powyższym autorzy, konsultanci oraz redakcja nie mogą ponosićodpowiedzialności prawnej za zastosowanie zawartych w publikacji „Monitorowanierealizacji podstawyprogramowej na poszczególnych etapach edukacyjnych” wskazówek, przykładów, informacji itp. do kon-kretnych przypadków.Kup książkęSpis treściSpis treściWstęp ..................................................................................................................7Rozdział 1.Monitorowanie jako element nadzoru pedagogicznego .......................................9Rozdział 2.Akty prawne regulujące proces monitorowania podstawy programowejna różnych etapach edukacyjnych ......................................................................11Rozdział 3.Podstawa programowa w programie nauczania .................................................13Rozdział 4.Programy nauczania ...........................................................................................15Rozdział 5.Obowiązek monitorowania realizacji podstawy programowej ...........................17Rozdział 6.Konsekwencje niezrealizowania podstawy programowej ...................................216.1. Przykład arkusza oceny programu nauczania .................................................22Rozdział 7.Planowanie dydaktyczne a ramowe i szkolne plany nauczania ...........................257.1. Przykład: Przeliczenie minimalnego wymiaru godzinna tygodniowy wymiar godzin ....................................................................... 277.2. Przykład arkusza rocznego planu dydaktycznego ...........................................29Rozdział 8.Główne obszary monitorowania ........................................................................31Rozdział 9.Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowaniaprzedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej ........................................................35Rozdział 10.Obszary monitorowania podstawy programowej wychowaniaprzedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej ........................................................43Rozdział 11.Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnegona II, III i IV etapie edukacyjnym .........................................................................4911.1. Postawy, jakie powinna kształtować szkoła ..................................................53Rozdział 12.Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie ........553Kup książkęMonitorowanie realizacji podstawy programowej na poszczególnych etapach edukacyjnychRozdział 13.Ogólna procedura, formy i narzędzia monitorowania .........................................6113.1. Wzór procedury monitorowania podstawy programowej.........................6213.2. Wzór oświadczenia o realizacji podstawy programowej ...........................6513.3. Wzór rocznej karty monitorowania realizacji podstawy programowej......6613.4. Wzór karty monitorowania ramowych planów nauczaniana cykl kształcenia ..................................................................................... 6713.5. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej ... 6813.6. Inny przykład procedury monitorowania realizacjipodstawy programowej ............................................................................. 6913.7. Arkusz zbiorczy – monitorowanie realizacji podstawy programowej ........7113.8. Arkusz zbiorczy – monitorowanie realizacji podstawy programowej ........7213.9. Karta monitorująca realizację podstawy programowej kształcenia ...........7313.10. Przykład planu monitorowania realizacji podstawy programowej ............7513.11. Wspomaganie nauczycieli i działania naprawcze .......................................77Rozdział 14.Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowejw przedszkolu ....................................................................................................79Wzór oświadczenia o realizacji podstawy programowej .......................................84Przykład 1. Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowaniaprzedszkolnego w zakresie zarządzania czasem pracy .............................. 85Przykład 2. Monitorowanie efektów kształcenia w przedszkolu pod kątemumiejętności ............................................................................................... 86Przykład 3. Monitorowanie podstawy programowej wychowaniaprzedszkolnego........................................................................................... 88Przykład 4. Karta informacyjna o poziomie osiągnięć dziecka w zakresieumiejętności społecznych ......................................................................... 89Przykład 5. Umiejętności – obserwacja końcowa ..................................................89Rozdział 15.Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej edukacjiwczesnoszkolnej w klasach I–III szkoły podstawowej .........................................91Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w szkole podstawowejw klasach I–III ............................................................................................. 97Przykład 2. Monitorowanie efektów kształcenia w szkole podstawowejw klasach I–III ............................................................................................. 984Kup książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]