MOTYWOWANIE I JEGO ROLA W MULTI ...

MOTYWOWANIE I JEGO ROLA W MULTI LEWEL MARKETINGU praca magisterska-[ www.potrzebujegotowki.pl ], Ściągi i ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
UCZELNIA ŁAZARSKIEGO
Wydział Ekonomii i Zarządzania
MOTYWOWANIE I JEGO ROLA W MULTI
LEWEL MARKETINGU
Joanna Górska
Nr albumu 32888
Praca licencjacka
napisana pod kierunkiem
dr Małgorzaty Gałązki -Sobotki
Warszawa 2011
1
Oświadczenie kierującego pracą
Oświadczam, że niniejsza praca została przygotowana pod moim kierunkiem i
stwierdzam, że spełnia ona warunki do przedstawienia jej w postępowaniu o
nadanie tytułu zawodowego
…………………………….. ………………………………………
Data Podpis kierującego pracą
Oświadczenie autora pracy
Świadoma odpowiedzialności prawnej oświadczam, że niniejsza praca dyplomowa
została napisana przeze mnie samodzielnie i nie zawiera treści uzyskanych w
sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.
Oświadczam również, że przedstawiona praca nie była wcześniej przedmiotem
procedur związanych z uzyskaniem tytułu zawodowego w wyższej uczelni.
Oświadczam ponadto, że niniejsza wersja pracy jest identyczna z załączoną
wersją elektroniczną.
…………………………….. ………………………………………
Data Podpis autora pracy
2
STRESZCZENIE
Przedmiotem niniejszej pracy jest problematyka motywacji pracowników. W
szczególności dystrybutorów i liderów firmy FM GROUP, która działa w systemie
Multi Lewel Marketingu. Praca wyjaśnia czym jest motywacja, oraz przedstawia
teoretyczne wiadomości o systemach motywacyjnych i znanych teoriach
motywacji.
Ukazuje czym jest i jak działa marketing sieciowy, oraz co jest istotą
motywacji dla osób pracujących w tym systemie.
Poddaje badaniom programy motywacyjne proponowane przez FM
GROUP, oraz ich skuteczność w pobudzaniu i podtrzymywaniu wewnętrznej siły
do działania.
Słowa kluczowe
Motywacja, płaca, premia, cel, zadowolenie, wydajność, potrzeba, nagroda, kara,
metoda, system, proces,
3
SPIS TREŚCI
4
WSTĘP
W dzisiejszym szybko rozwijającym się świecie, wzroście konkurencji na
rynku pracy, organizacje muszą wziąć pod uwagę siłę jaką jest motywacja.
Poprzez zastosowanie odpowiednich systemów motywacyjnych, mogą wpłynąć na
wydajność pracownika, zadowolenie z pracy i zaspokojenie jego potrzeb. Niestety
wielu przedsiębiorców, chcąc utrzymać się na rynku, nadal traktuje pracowników
jako tanią siłę roboczą.
Alternatywą dla tak traktowanych pracowników może być Multi Lewel
Marketing, gdzie w pełni mogą wykorzystać swój potencjał. Praca może przynieść
im wiele korzyści zarówno w sferze materialnej jak i emocjonalnej.
Firmy działające w systemie marketingu sieciowego odnotowują coraz
większy wzrost chętnych do współpracy, gdyż widzą oni tu możliwość rozwoju i
zaspokojenia swoich potrzeb. Firmy networkowe mają inne podejście do
pracownika, traktują go jako swojego współpracownika, partnera i zależy im na
jego rozwoju, ponieważ to oznacza rozwój także dla nich.
Właśnie te przesłanki stały się przyczyną podjęcia rozważań dotyczących
motywacji w marketingu sieciowym.
Postawiona hipoteza brzmi: motywacja jest jedną z głównych funkcji
kierowania i należy ją uwzględniać w stosowanych przez organizację technikach
zarządzania. Pracownik źle zmotywowany może się okazać nieprzydatny dla
przedsiębiorstwa.
Celem pracy jest pokazanie jak ważna jest motywacja, szczególnie w
marketingu sieciowym, gdzie nie ma tak naprawdę szefa, który mówi co trzeba
zrobić i nagradza za wykonanie zadania. Tutaj trzeba nauczyć się być dla siebie
kierownikiem i pracownikiem w jednej osobie. Od firmy networkowej można
wymagać jedynie dobrego Planu Marketingowego, skutecznych programów
motywacyjnych i szkoleń, ale to od każdego dystrybutora zależy czy będzie
korzystał z tego co dana firma oferuje.
Przedstawiona w pracy firma FM GROUP jest jedną z wiodących na rynku
firm działających w systemie Multi Lewel Marketingu. Badaniom poddano
5
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kazimierz.htw.pl