motofakty.pl - renault 19 1988 1995, Wszystko o R19
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Renault 19 (1988 - 1995)
Strona 1 z 1
Renault 19 (1988 1995)
Pojazdy / WraŜenia z jazdy
18.07.2005 Liczba odwiedzin: 17533
Jesienią 1988 roku Francuzi znaleźli sposób na rewelacyjnie sprzedającego się Golfa II generacji. Renault
uruchomił produkcję modelu 19.
Model 19 zastąpił przestarzałe konstrukcje R9 i R11. Nowy model Renaulta został natychmiast zauwaŜony na rynku europejskim i
w krótkim czasie zajął na nim czołową pozycję. Był to pojazd elegancki i wręcz komfortowy. Znacznie poprawiono jakość
produkcji i wykończenie wnętrza. Wzorowo pod względem ergonomii zorganizowano miejsce kierowcy. Renault 19 stał się
rzeczywistym konkurentem ówczesnego prymusa sprzedaŜy Volkswagena Golfa.
Wersje nadwoziowe
W pierwszym roku pojawił się 3 i 5drzwowy hatchback, rok później sedan nazwany „Chamade”.
Będzie się kojarzył z zabawną reklamówką, w której skąpo odziana panienka doprowadza w
rajskim ogrodzie do zguby nazbyt frywolnego węŜa. Po
kolejnych dwóch latach Renault pokazał wersję karbiolet. Był to
efekt współpracy z niemiecką firmą Karmann, od stu lat
układającą ruchome dachy na powozach i samochodach.
Wnętrze
Wnętrze „dziewiętnastki” jest przestronne, są w nim liczne kieszenie i schowki. Na fotelach
swobodnie mieszczą się nawet bardzo wysocy pasaŜerowie. Zabrakło wprawdzie wersji kombi,
ale 3 i 5 drzwiowe hatchbacki mają składane tylne siedzenia, co znacznie powiększa 385 litrową podstawową pojemność
bagaŜnika. Kokpit daje wraŜenie spokoju i pewności.
Silniki
W ofercie silnikowej proponowano cztery jednostki benzynowe i dwie wysokopręŜne. Najsłabszy
benzynowy – 1,2 l jest zdecydowanie za słaby dla nielekkiego przecieŜ pojazdu. Godne polecenia
są wersje 1,4 l oraz 1,8 l. Tą ostatnią mogą być usatysfakcjonowani energiczni kierowcy.
Występują aŜ cztery warianty mocy: od 90 do 137 KM. Diesle o
pojemności 1,9 l dzięki obecności w jednym turbospręŜarki
róŜnią się uzyskiwaną mocą – 65 lub 90 KM.
jazdy.
Zawieszenie
Samochody serii 19 z miejsca zyskały opinię komfortowych. ZłoŜyły się na nią bardzo wygodne i
obszerne fotele oraz doskonale zestrojone zawieszenie. Jeśli dodać do tego jeszcze sprawnie
działający układ kierowniczy, to opinia o wysokim komforcie całkowicie potwierdza się podczas
Eksploatacja
Upływ czasu w samochodzie najłatwiej zauwaŜyć zaglądając pod spód. Lepiej wybierać spośród samochodów, które ujrzały świat
po roku
1992 są zdecydowanie uczciwiej zabezpieczone antykorozyjnie przez fabrykę. A poza tym trzeba się liczyć z awariami
układu zapłonowego, skorodowanym tłumikiem, wyciekami oleju z silnika i skrzyni biegów, zuŜyciem amortyzatorów, a nawet
uszkodzeniem układu zapłonowego.
Zalety:
oryginalna sylwetka,
stosunkowo wysoki komfort jazdy,
ergonomiczna tablica przyrządów.
Wady:
słaba widoczność do tyłu,
niskie zagłówki,
zbyt miękkie fotele z przodu.
Orientacyjne ceny części zamiennych w zł
Błotnik przedni
155
Reflektor
150
Klocki hamulcowe
35
Sprzęgło kompletne
450
Wybrane dane techniczne
Typ silnika benzynowy benzynowy benzynowy diesel diesel
Pojemność skokowa (cm3) 1390 1721 1794 1870 1870
Moc (KM) 58 73 135 65 90
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min 100/3000 127/2750 158/4250 118/2250 175/2250
Czas rozpędzania 0100 km/h (s)
14,8
12,3
8,2
15,7
11,4
Prędkość maksymalna (km/h)
161
171
210
161
183
Średnie zuŜycie paliwa (l/100 km)
6,9
7,4
8,2
5,9
6,1
Przykładowe ceny samochodów uŜywanych w tysiącach złotych
Silnik
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1.4
3,8
4,2 5,5
6,0
5,5
7,5
1.8
11,0
13,5
7,5
1.9 D
8,0
1,7
6,2
4,3
9,0
Autor: Maciej Chybowski
Skomentuj 0 Pochwal
Drukuj Poleć
Ulubione
2010-02-14
[ Pobierz całość w formacie PDF ]