Montaż haka i świateł przyczepy e39, Do pobierania
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
INSTRUKCJA
MontaŜu i eksploatacji zaczepu kulowego
Kolejność czynności przy montaŜu
1. Zdemontuj zderzak a następnie zdemontuj w nim aluminiową część (rynienkę) oraz
wygłuszenie (ta część nie będzie ponownie montowana).
2. W aluminiowej oraz syntetycznej części zderzaka wytnij fragmenty (jak pokazano na
rys.2 i 3).
3. W części bagaŜowej zdemontować osłony tylnego płata oraz podłogi.
4. W podłuŜnicę wsunąć wsporniki (poz. 4 i 5) jak pokazano na rys.1 i skręcić luźno
śrubami M10x35mm (poz. 10) przez otwory (poz. A).
5. Do aluminiowej rynienki zderzaka przykręcić uchwyty (poz. 6 i 7) a następnie
przykręcić część syntetyczną zderzaka.
6. Tak przygotowany hak przyłoŜyć do tylnego płata i skręcić z włoŜonymi wspornikami
bocznymi wraz z nakładkami kątowymi (poz. 8).
7. Do tak przygotowanego zaczepu przykręcić część kulistą zaczepu (poz. 2) śrubami
M12x70mm (poz. 9).
8. Przykręcić blachę pod gniazdo (poz. 3) zgodnie z rysunkiem.
9. Dokręcić wszystkie śruby z momentem, jak pokazano w tabeli.
10. Podłączyć przewody z gniazdka 7 – bieg. do instalacji elektrycznej zgodnie z
instrukcją fabryczną samochodu (zaleca się wykonanie w ASO).
11. Uzupełnić ewentualne ubytki powłoki malarskiej zaczepu powstałe w trakcie montaŜu.
Oznaczenie
zacisku wg
ISO
Łączenie przewodów
PN
8
1
L
Do świateł kierunku jazdy lewych
2
+
Tylne światła przeciwmgłowe
10
3
31
Do masy pojazdu
4
R
Do świateł kierunku jazdy prawych
A
5
58R Do świateł pozycyjnych prawych
6
54
Do świateł hamowania
7
58L Do świateł pozycyjnych lewych
10
4
8
18
1
19
20
6
A
9
16
5
17
2
Rys. 1
7
3
55
50
Zaczep kulowy przeznaczony jest do zamontowania w samochodzie:
BMW 5 seria E39, 4 drz.,
produkowanym od 12.1995r. do 2001r. oraz od 2002r.
do 10.2003r., nr katalogowy
B08
i słuŜy do ciągnięcia przyczep o masie całkowitej
2100 kg
i nacisku na kulę max
90 kg.
Rys. 2
Rys. 3
Zalecany moment skręcający dla śrub i nakrętek 8,8:
M 8 -
25 Nm
M 10 -
55 Nm
M 12 -
85 Nm
M 14 -
135 Nm
OD PRODUCENTA
Dziękujemy za wybór produkowanego przez naszą firmę zaczepu kulowego. Jego
niezawodność została potwierdzona licznymi testami oraz opiniami zadowolonych
klientów. JednakŜe niezawodność zaczepów kulowych jest zaleŜna równieŜ od
prawidłowego montaŜu oraz prawidłowej eksploatacji. Z tego powodu prosimy Państwa
o staranne przeczytanie niniejszej instrukcji montaŜu oraz przestrzeganie zawartych
wskazówek.
UWAGA
Po zamontowaniu zaczepu kulowego naleŜy uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym
pojazdu na „stacji kontroli pojazdów” właściwej dla miejsca zamieszkania.
Samochód powinien być wyposaŜony w :
-kierunkowskazy boczne
-lusterka boczne o rozstawie co najmniej szerokości przyczepy
Sprawdzać śruby mocujące zaczepu kulowego po około 1 000 km przebiegu eksploatacji.
Kula zaczepu musi być utrzymana w czystości i konserwowana smarem stałym.
Zaczep naleŜy zamontować w miejscach do tego celu przeznaczonych
przez producenta samochodu.
WyposaŜenie zaczepu:
PPUH AUTO-HAK S.J.
Produkcja Zaczepów Kulowych
Henryk & Zbigniew Nejman
76-200 SŁUPSK ul. Słoneczna 16K
tel/fax (059) 8-414-414; 8-414-413
E-mail: office@autohak.com.pl
www. autohak.com.pl
Zaczep kulowy bez wyposaŜenia elektrycznego
Klasa:
A50-X
Nr kat.
B08
Przeznaczony do zamontowania w samochodzie:
Producent:
BMW
Model:
SERIA 5 (E39)
Typ:
4drz.
produkowanym od 12.1995r. do 2001r.
oraz od 2002r. do 10.2003r.
Dane techniczne:
Wartość siły
D
:
10,3 kN
maksymalna masa przyczepy:
2100 kg
maksymalny nacisk na kulę:
90 kg
Numer homologacji zgodnie z wytycznymi
regulaminu EKG/ONZ 55.01: E20-55R-01 1276
KARTA GWARANCYJNA
Producent udziela gwarancji niniejszą kartą gwarancyjną na okres 24 miesięcy licząc od dnia
zakupu zaczepu kulowego do samochodu:
BMW 5 seria E39
4 drz.
produkowanego od 12.1995r. do 2001r. oraz od 2002r. do 10.2003r.
INFORMACJA WSTĘPNA
Zaczep kulowy jest skonstruowany zgodnie z zasadami bezpieczeństwa ruchu
drogowego. Zaczep kulowy jest elementem wpływającym na bezpieczeństwo
jazdy i moŜe zostać zainstalowany wyłącznie przez personel wyspecjalizowany.
Niedopuszczalne jest dokonywanie jakichkolwiek zmian w konstrukcji zaczepu.
Powoduje to wygaśniecie dopuszczenia do stosowania. W przypadku obecności
masy izolacyjnej lub osłony podwozia w miejscu przylegania zaczepu, naleŜy ją
usunąć. Nieosłonięte miejsca karoserii oraz wywiercone otwory naleŜy
pomalować farbą antykorozyjną.
Informacjami wiąŜącymi odnośnie wartości obciąŜeń są dane podawane przez
producenta samochodu, względnie wartości maksymalnej masy przyczepy oraz
maksymalnego nacisku na kulę, przy czym wartości parametrów zaczepu
kulowego nie mogą być przekroczone.
Wzór do obliczania wartości siły D:
Data produkcji ..............................
Data zakupu.............................................
Zakres gwarancji obejmuje wyłącznie wady jakościowe wynikające z winy
producenta.
Gwarancja nie obejmuje natomiast uszkodzeń zawinionych przez nabywcę, wynikających z
niewłaściwego montaŜu, uŜytkowania lub konserwacji, uszkodzeń mechanicznych, normalnego
zuŜycia podczas eksploatacji itp.
Gwarancja udzielona na zakupiony towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Reklamacje naleŜy zgłaszać w punkcie sprzedaŜy, składając jednocześnie kartę gwarancyjną.
Usunięcie "wady" następuje po stwierdzeniu przez punkt sprzedaŜy wspólnie z producentem
słuszności złoŜonej reklamacji.
Reklamacja powinna być załatwiona w ciągu 14 dni od dnia uznania reklamacji. Karta
gwarancyjna jest niewaŜna jeŜeli nie jest wypełniona i podpisana.
Maks. masa przyczepy [kg] x
Maks. masa przyczepy [kg]
+
Maks. masa samochodu [kg]
X
9,81
D [kN]
1000
=
Maks. masa samochodu [kg]
Data zgłoszenia reklamacji: ...................................................................
[ Pobierz całość w formacie PDF ]