Montaż - ogrzewanie tylnych siedzeń w WJ, jeep wj
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Ogrzewanie tylnych siedzeń w WJZacznę od tego, e kupiłem maty grzewcze na allegro do opla omegi. Za całość zapłaciłem100PLN. Sprawdziłem… i ju nie ma tych mat i dlatego opis mój będzie bardziejuniwersalny, gdy nie wiem czy uda Wam się kupić dokładnie takie same maty. Moje maty sąwyposa one w elektroniczny regulator, gdzie podając masę (przez opornik) na jeden zkabelków reguluje się moc grzania. Ja wykorzystałem do tego oryginalne włączniki jeepa, aleza to są tylko dwa stopnie grzania tzn. HI i LOW.Aby zabrać się do motania nale y zaopatrzyć się w następujące rzeczy:- dwie maty na siedziska i dwie na oparcia,- 6 kabli typu linki po ok.5m ka dy ośrednicy1.5mm w ró nych kolorach (dostępne na metryw Leroy),- oryginalne włączniki ogrzewania jeep,- 2 szt. szybkozłączki 8 przewodowe (takie jak do monta u radia samochodowego, dostępnew FeuVert),- lutownica,- izolacja,- miernik,- izolacja termokurczliwa koloru czarnego (rurki),- bezpiecznik w osłonce do wlutowania (dostępny w FeuVert),- pilnik,- osiemśrubeko srednicy 4mm z płaskimi łebkami i nakrędkami.Zacznę od opisu kabli w oryginalnym włączniku dla WJ.numer nawłączniku52361kolor kablaczarnyczerwonyczerwono-białyczerwono-czarnyzielono-białybiegunyminusplusplusminusminusfunkcjaMasaPodświetlenie włącznikaPodświetlenie (diody sygnalizujące)Wejście masy do sterownikaWyjście masy na sterownik matyMata do opla ma trzy wtyczki w kolorach: czarna, szara i druga szara do podłączenia matyoparcia. Poni ej podaję opis kolorów i funkcji kabli w macie.Czarna wtyczka:- kolorbrązowy- minus (podłączamy na stałe)- kolorczarny- plus (ten plus podajemy bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik)Szara wtyczka:- kolorzielono-czarny- podajemy minus z włącznika nr 1 z tabelki. Tu podając minus przezopornik regulujemy siłę grzania. Opornik dobieramy indywidualnie.- kolorółto-czarny- podajemy plus (po włączeniu zapłony) – tu najlepiej podłączyć siępod przedni włącznik ( kabel nr 3 z tabelki), bo plus na diody we włączniku jest podawany powłączeniu zapłonu. Mata przestaje grzać, gdy zgasimy auto. I tak jest prawidłowo – niewyczerpie aku☺.Właśnie takie szybkozłączki wykorzystałem do podłączenia mat grzewczych. Mogę jeodłączyć w ka dej chwili i wyjąć fotele.Poni ej, podaję opis kabli we wtyczkach (szybkozłączach):wtyczka 1czarnyczerwonypomarańczowyniebieskiwtyczka 2zielonyczarno-zielonyczarno-białybiałyplusminussterowaniezapłonplusminussterowaniezapłonOpis kolorów kabli, jakie wykorzystałem z podziałem na funkcje.czerwony- plus,zielony- minus,niebieski- plus (zapłon z pierwszego włącznika na matę prawą),pomarańczowy - podświetlenie włączników,zółty- prad na diody po włączeniu zapłonu,brązowy- plus (zapłon z drugiego włącznika na matę prawą),Wskazówka:Aby mata zaczęła grzać to trzeba podać plus i minus (czarna wtyczka) i tu podajemy głównezasilanie maty. Oprócz tego trzeba podać minus na kabel zielono-czarny (minus bez opornikato maksymalne) i plus z zapłonu na ółto czarny. Te dwa ostatnie to szara wtyczka z maty.Jak ju mamy rozszyfrowane kolory i funkcje to podłączenie jest ju proste. Główne zasilaniemat pobrałem z kabli, które są pod fotelem kierowcy. Są tam dwa grubsze kabelki, którerównie słuą,jako główny prąd do przednich mat. Oświetlenie włącznika i zasilanie diody –podłączyłem się pod przedni włącznik ogrzewania. Kable puściłemśrodkiemobok ręcznegopod wykładziną. Nie było łatwo, ale do tego wykorzystałem szczytówkę starej wędki☺.A i jeszcze jedna wskazówka apropo zaadoptowania oryginalnego włącznika jeepa. Trzebatam przerwać jednąściekę po to, aby w pozycji 0 nie było podawany minus. Sterownik jeepadziała podobnie z tą ró nicą, e podanie masy przez jakiś opornik wyłącza grzanie a tu poprostu grzeje, z tym, e słabiej.Poni ej zdjęcie z zaznaczonym miejscem przecięciaścieki:Następnie odkręciłem tylny panel podłokietnika i wyciąłem w nim dwa otwory pod włączniki.Zrobiłem szablon z tektury i odrysowałem.Otwory wypaliłem lutownicą a krawędzie oszlifowałem pilnikiem. Brzegi otworu wykleiłemprzeciętymi wzdłu czarnymi rurkami izolacyjnymi. Do przymocowania włączników u yłem8śrubekz płaskimi łepkami a następnie lutownicą wtopiłem je w plastik. Uwaga na to aby zamocno nie wtopić☺.Wygląda to tak:Następnie przykręciłem włączniki:Potem zabrałem się do wyścielania matami tylnych foteli i oparć. Musze powiedzieć, e niejest tak cię ko. Jak ju załapiecie jak się je wypina to robi się to całkiem sprawnie. Pierwsząrobiłem w 1h zaś kolejne to ju po max. 20 min ka da. Generalnie chodzi o to, abypowypinać takie zatrzaski dookoła siedzenia i zdjąć skórę z gąbki. Potem to ju tylkowyścielamy matą, robimy otwór na kable i składamy.U mnie wygląda to tak:Generalnie to wszystko. Jak pisałem na początku, jest to opis dosyć uniwersalny gdzie mojewskazówki pomogą zaadoptować pewnie wszystkie rodzaje mat grzewczych. Gdyby ktośmiał jakieś pytania, chętnie odpowiem, proszę pisać na priva.Xtreme
[ Pobierz całość w formacie PDF ]