Montaż fabrycznego autoalarmu Cobra, Laguna II ph I
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
przednich lub tylnych słupkach.Jak ktoś nie ma a chce być w 100% pewny czy alarm jest czy nie.To
W związku z dużą ilością powstawania nowych tematów o fabrycznym autoalarmie
cobra.Zmobilizowałem się po ponad miesiącu pozbierać to w całość
Więc tak fabryczny autoalarm cobra montowany był w bagażniku po lewej stronie pod tapicerką.
Łatwo to sprawdzić czy jest:
Powinna być dioda w tylnej części auta sygnalizująca aktywny alarm lub czujki ultradzwiękowe na
j fotki) na którym leży półka w moim przypadku HB ale
i się wydaje )
icerkę i zobaczyć czy alarm jest.Można też sprawdzić czy
jest kostka do alarmu w przypadku jego braku.Jak jest kostka to alarm bez większego wysiłku
zamontować się da.
Pokrewne tematy na forum:
Co potrzebujemy do montażu:
Jakieś 40 minut wolnego czasu
Torx 25 lub 20 (tutaj nie jestem pewny,nie pamiętam)
Dwie śrubki mogą być 18mm dł. a średnica taka aby wchodziły w otwory w łapkach alarmu,dwie
nakrętki,cztery podkładki
Dwa klucze w zależności jakie śruby i nakrętki kupimy/posiadamy
Klucz 13
Kilka opasek zaciskowych(nie konieczne ale przydadzą się aby kable po montażu spiąć by się nie
walały luźno)
m Cobra nie musi być nowy.Ja kupiłem alarm używany z diodą i
czujkami za 150zł.Ale musiałem go dać komuś kto wyczyści mu pamięć aby zadziałał w naszym
aucie.Kontakt z firmą która to robi za 100zł. na końcu tematu
Schemat alarmu PHI
442 - syrena alarmowa z niezależnym zasilaniem
438 - włącznik pokrywy silnika
R325 - złącze kabiny kostka alarmu 6 pin
R265 - złącze kabiny/przedniej części obok akumulatora
125 - sterowanie świateł awaryjnych
645 - moduł kontroli elektrycznej kabiny UCH
853 - przekaźnik w UCH (645) odpowiada za plus przed i po zapłonie
710 - bezpiecznik pod popielniczką
247 - tablica wskaźników (złącze szare pin 19 info pokrywy silnika)
PHII
433- czujki alarmu
993-dioda alarmu
438- czujnik maski silnika
427-centralka alarmu
R325-złącze 6 pin
125- przycisk awaryjnych
260-skrzynka bezpieczników za schowkiem strona pasażera
645-UCH-skrzynka bezpieczników po stronie kierowcy
710- bezpiecznik pod popielniczką
R265-złącze w komorze silnika obok akumulatora
Gdy już mamy wyczyszczony alarm to demontujemy plastik na którym leży półka.Wyciągamy i
odpinamy lampkę i gniazdo 12V.Następnie odkręcamy śrubę torxem.Odchylamy oparcie tylnej
kanapy i łapiemy za plastik i mocno pociągamy za niego jest na zatrzaskach i opornie wychodzi.Ale
wyjdzie bez uszkodzenia czegokolwiek
Następnie odkręcamy lampę tylną i odczepiamy spinki tapicerki.Nie wszystkie spinki są
zaznaczone ale je znajdziecie bez problemu bo je widać
Jak już mamy to za sobą to odchylamy tapicerkę i widzimy kostkę od alarmu zaznaczona na
czerwono
Teraz bierzemy nasz alarm i wciskamy go w otwór montażowy.Trochę nim trzeba poobracać aby
wszedł bez demontażu nóżek.Ale wejdzie na 100%,jak się zdemontuje nóżki to ciężko go będzie
później na nie założyć.Można po odpinać czujki i diodę aby nie przeszkadzały.Kostki są kolorowe
więc nic nie pomiesza się
UWAGA!!!!!! Przed podpięciem alarmu należy odłączyć akumulator.W innym wypadku
komputer nie wykryje naszego alarmu.A alarm nie przypisze kodu z kompa(czy jakoś
tak).Ale aku należy odpiąć bo będzie lipa z montażu
A i w tym czasie nie zamykajcie klapy bagażnika bo go nie otworzycie bez aku
I teraz największa sztuka montażu przykręcić centralkę
Mało miejsca powoduje że nie mamy jak zablokować nakrętki aby przykręcić śrubę.Ja wsadziłem
rękę przez otwór(zaznaczone na żółto)
Jak już mamy przykręconą centralkę to przykręcamy masę centralki do masy świateł
tylnych(zaznaczone na czarno)
Podłączyłem też czujki(niebieskie) diodę(zielona) no i centralkę
Teraz pozostaje nam rozmieścić czujki i ulokować gdzieś diodę
Czujki dałem na tylnych słupkach mniej roboty a i kable były jakieś krótkie.Możliwe że od kombi
ale nie miałem okazji porównywać kabelków czujek od kombi i HB.
Kabel od prawej czujki poprowadziłem pod uszczelką i pod tapicerką słupka.Czujki maja takie
spinki aby je zaczepić (niestety brak foto)
Lewą zamontowałem podobnie
Po wszystkim nadmiar kabli pospinałem opaskami coby się nie walały.A diodę dałem w ten plastik
z tyłu na którym leży półka(mało finezyjnie ale nie chciało mi się przedłużać kabel i ciągnąć diodę
gdzieś indziej
)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]