Montaz elektrycznego szyberdachu, Opel Corsa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Montaż elektrycznego szyberdachu
Do zmiany sterowania szyberdachu z ręcznego na elektryczny potrzebujemy:
- włącznik (ja miałem z Omegi A)
- silnik (w moim przypadku z Omegi A) z podkładką
- plastikową osłonę mechanizmu (zakupiona w ASO za 48 PLN osłona z Astry F)
Dwie śruby Ø 6; 30 mm długie (zaznaczone na czerwono) – na żółto zaznaczone śruby
mocujące przekładnię ręcznego mechanizmu.
Do tego trochę przewodu w celu podciągnięcia zasilania i jakieś konektory (można
podciągnąć zasilanie z lampki – ja podciągnąłem osobne zasilanie z akumulatora do
skrzynki bezpieczników i stamtąd do szyberdachu poprzez osobny bezpiecznik)
Z narzędzi potrzebne będą nam: dwa śrubokręty (mały płaski i krzyżakowy) i lutownica
do polutowania kabelków od zasilania.
Na wstępie demontujemy lampkę podświetlenia (podważamy małym, płaskim śrubokrętem)
Odkręcamy korbkę
Odkręcamy śruby schowane pod lampką
Zdejmujemy osłonę i odkręcamy przekładnie (śruby zaznaczone na czerwono) – na żółto
zaznaczone miejsca do przykręcenia silnika.
Przykręcamy silnik (razem z podkładką) śrubami w miejsca zaznaczone na zdjęciu powyżej
na żółto. Pamiętać musimy, iż jeśli próbowaliśmy, czy silnik jest sprawny to musimy ustawić
go w pozycji zamkniętej (w takiej też pozycji odkręcamy przekładnię). W innym przypadku
po przykręceniu i uruchomieniu szyberdachu, będzie się on otwierał w innym zakresie niż
powinien.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]